Harminc-negyven évvel ezelőtt mindenki téli gumira váltott valamikor november környékén. De ma sok sofőr ragaszkodik a négyévszakos gumikhoz. A téli gumik jól felismerhetők, és nem csak az oldalfalon lévő hegy és hópehely szimbólum miatt. A futófelület mintázata eltér a négyévszakos gumikon láthatótól. Több a rés a futófelület blokkjai között, mert így jobban eltakarítható a hó, és finom vágások vagy „lamellák” vannak a gumiban.
Ide klikkelve tudjon meg mindent arról, hogy miért érdemes téli gumira váltani, tehát kattintson az alkatreszek.hu-ra és több információt tudhat meg erről. A legnagyobb különbség a téli és a négyévszakos gumik között az, amit nem látunk. Másfajta gumiból készülnek. A gumi alacsony hőmérsékleten megkeményedik, ezért a téli gumikban használt anyagokat kifejezetten úgy alakították ki, hogy hideg időben is puha maradjon. Miért fontos, hogy a gumi hidegben is puha maradjon? Egész egyszerűen a puhább gumi tapad a száraz felületre, míg a keménygumi hajlamos átcsúszni rajta. Ez a tapadás elengedhetetlen a gyorsításhoz és a kanyarodáshoz, valamint a fékezéshez, így a lágyabb abroncsok jobb munkát végeznek az indulásban és a biztonságban. Akkor miért ne használna mindig lágyabb gumikat? Nos, puha gumikon egész évben lehetne vezetni, de ahogy melegszik az idő, a gumi még puhább lesz. Ennek két következménye van. Először is, a lágyabb gumi jobban mozog, ahogy a vezető elfordítja a kormányt. Ez torz, pontatlan érzést jelent, amelyet a sofőrök nem szeretnek. Másodszor, a puhább gumi gyorsabban kopik.
Az agresszív futófelület-mintázat nagyobb tapadást biztosít a téli abroncsoknak, mint amennyit a négyévszakos havon és jégen biztosít. Ez jó, de különösen, ha a városban él, elgondolkodhat azon, hogy valóban szüksége van-e erre. Nos, itt az igazság: bár a havazás kiszámíthatatlan, biztos lehet benne, hogy a tél hidegebb lesz, mint a nyár. További részletekért megéri benézni az alkatreszek.hu-ra.